Inovace, technologie a řešení na míru zvyšují hodnotu nemovitostí. měníme myšlení našich zákazníků
3 dubna, 2023
4 min
„Jsme rádi, že existují zákazníci, kteří si dopřejí luxus automatizace a nevnímají ji jako nutné zlo,“ říká Kateřina Sochorová, cso holdingu m2c, který již 30 let poskytuje komplexní služby v rámci správy nemovitostí. ve společnosti je téměř od jejího založení. za dobu jejího působení vyrostl původní počet padesáti zaměstnanců na úctyhodných 8500, firma má zastoupení ve 13 zemích a více než 1300 klientů.
V portfoliu nabízíte mnoho inovativních řešení. Oslovují vás moderní technologie?
Určitě ano. Bez moderních aplikací si už dnes život nedokážu představit a bez chytrého mobilního telefonu se neobejdu. Rezervuji a objednávám si přes něj dovolené, hotely, restaurace, nakupuji potraviny i oblečení.
V podstatě na všechno mám mobilní aplikace. Na druhou stranu ale nechci, aby mi například lednička určovala, co mám v týdnu koupit a vařit. Ráda si spoustu věcí řídím sama. Jestli mám z něčeho respekt, tak z umělé inteligence a jejího dalšího rozvoje. Vidím v tom ale velkou příležitost, obzvláště pro naše produkty.
Technologická divize Innovis společnosti M2C nabízí klientům nejrůznější řešení přímo na míru. Jak se firmy k inovacím staví? Nebojí se jich?
Západní trh dnes na inovace reaguje prokazatelně otevřeněji a pružněji než Češi. Vnímáme to zejména u klientů na našich pobočkách v Německu a Holandsku. U nás jsme v tomto směru většinou konzervativnější, nechceme měnit zaběhnuté věci. Existují ale i firmy, které inovovat chtějí. Věnují se automatizaci, digitalizaci, sběru dat a snižování uhlíkové stopy, čímž přispívají k ochraně klimatu a omezení zátěže planety emisemi vedoucími ke skleníkovému efektu.
Jsme rádi, že již existují i zákazníci, kteří si dopřejí luxus automatizace a nevnímají ji jako nutné zlo. Pro automatizaci často využívají například náš produkt e‑Reception, který pomáhá zautomatizovat a zefektivnit vstup do budov.
Produkt jste začali vyvíjet před čtyřmi lety. Jak se e‑Reception daří dnes?
Jsme rádi, že jsme vydrželi, přečkali nejisté pandemické období a dnes vidíme stále rostoucí zájem o toto řešení. e‑Reception dnes najdete ve spoustě objektů nejen v Čechách, ale i v zahraničí. Největší zájem byl v prvopočátku hlavně v oblasti logistiky. Například projekt automatické vrátnice díky jeho úspěšnému nasazení v areálu PERI rozšiřujeme do dalších zemí.
Poptávky po elektronické recepční máme dnes už ale i z oblasti kancelářských budov. Jsme rádi, že někteří zákazníci už na ni nenahlížejí jako na náhradu lidské síly, ale jako na příležitost inovovat. Velmi vydařeným byl v této oblasti projekt ve společnosti Parker, kde jsme kromě autonomního zařízení e‑Reception vybudovali celé zázemí recepce.
V péči o nemovitosti nabízíte klientům široké portfolio průlomových technologických řešení. V čem jsou jejich největší přínosy?
Pomáháme zákazníkům zvyšovat hodnotu jejich nemovitosti. Jsme schopni snížit provozní náklady budovy, zvyšujeme dobu její životnosti různými technologickými řešeními a softwary. Díky systému pro řízení a monitoring energií klientovi poskytujeme detailní přehled, kde je jaká spotřeba. Klient digitalizuje a optimalizuje svůj provoz, spoří energii, snižuje svou uhlíkovou stopu a zvyšuje ESG performance své firmy. Takový systém klientovi rovněž usnadňuje cestu k certifikaci LEED, BREEAM, WELL a ISO 50001.
Innovis pomáhá zákazníkům nejen při řízení budov v oblasti technologií a energií, ale zasahuje také do jejich core byznysu. V oblasti retailu poskytujeme díky analytickým funkcím kamerového systému marketingová data, například informace o pohybu a chování zákazníků. V průmyslu se pak jedná o automatizaci kontroly vad a nedodělků u výrobků.
Zákazníci oceňují, že jim vždy přinášíme přidanou hodnotu týkající se jejich podnikání. Nedávno jsme se spojili s firmou Good Sailors orientovanou na oblast IT konzultací a vývoje aplikací. Díky tomu jsme nyní schopni jednotlivá řešení sami programovat, customizovat a vyvíjet aplikace klientům přímo na míru.
O jaké vaše služby a produkty je na trhu největší zájem?
Stále největší zájem je o naše služby integrovaného facility managementu, což platí pro celou Evropu. Hodně nám v tom pomáhá právě inovativní přístup a služby přímo na míru. V době neustále se zvyšujících provozních nákladů dokážeme v M2C klientům prostřednictvím našich řešení uspořit a efektivizovat jejich procesy.
Související služby
Digitalizace auditní činnosti
Zjednodušte si dodržování povinností s pomocí automatického dohledu nad normami, revizemi a sjednocením standardů napříč celou vaší sítí showroomů.
Automatická vrátnice
Ušetřte na nákladech a zajistěte vyšší efektivitu s automatizovanou kontrolou vstupu a vjezdu na staveniště.
Digitalizace procesů
Buďte neustále v obraze díky digitalizaci evidence a procesů. Návštěvy, zápůjčky klíčů, revize výrobních zařízení, průběhy incidentů – to vše budete mít automaticky a spolehlivě zdokumentované.
S Lukášem Převrátilem, ředitelem Dohledového centra Space společnosti M2C, jsme si povídali o možnostech využití technologií 21. století v oblasti facility managementu.
M2C Holding vyplouvá na cestu inovací s akvizicí Good Sailors
Společnost Good Sailors, orientovaná na oblast IT konzultací a vývoje aplikací, se po dlouhé spolupráci s holdingem M2C stane jeho součástí.
Případová studie – PERI
PERI hledalo řešení na zajištění na zabezpečení svého reálu. Měli zde klasickou fyzickoju ostrahu, ale nebyli úplně spokojeni se službami a hlavně s cenou.