Inovace, technologie a řešení na míru zvyšují hodnotu nemovitostí. měníme myšlení našich zákazníků

3 dubna, 2023

4 min

„Jsme rádi, že existují zákazníci, kteří si dopřejí luxus automatizace a nevnímají ji jako nutné zlo,“ říká Kateřina Sochorová, cso holdingu m2c, který již 30 let poskytuje komplexní služby v rámci správy nemovitostí. ve společnosti je téměř od jejího založení. za dobu jejího působení vyrostl původní počet padesáti zaměstnanců na úctyhodných 8500, firma má zastoupení ve 13 zemích a více než 1300 klientů.

V portfoliu nabízíte mnoho inovativních řešení. Oslovují vás moderní technologie?

Určitě ano. Bez moderních aplikací si už dnes život nedokážu představit a bez chytrého mobilního telefonu se neobejdu. Rezervuji a objednávám si přes něj dovolené, hotely, restaurace, nakupuji potraviny i oblečení.

V podstatě na všechno mám mobilní aplikace. Na druhou stranu ale nechci, aby mi například lednička určovala, co mám v týdnu koupit a vařit. Ráda si spoustu věcí řídím sama. Jestli mám z něčeho respekt, tak z umělé inteligence a jejího dalšího rozvoje. Vidím v tom ale velkou příležitost, obzvláště pro naše produkty.

Technologická divize Innovis společnosti M2C nabízí klientům nejrůznější řešení přímo na míru. Jak se firmy k inovacím staví? Nebojí se jich?

Západní trh dnes na inovace reaguje prokazatelně otevřeněji a pružněji než Češi. Vnímáme to zejména u klientů na našich pobočkách v Německu a Holandsku. U nás jsme v tomto směru většinou konzervativnější, nechceme měnit zaběhnuté věci. Existují ale i firmy, které inovovat chtějí. Věnují se automatizaci, digitalizaci, sběru dat a snižování uhlíkové stopy, čímž přispívají k ochraně klimatu a omezení zátěže planety emisemi vedoucími ke skleníkovému efektu.

Jsme rádi, že již existují i zákazníci, kteří si dopřejí luxus automatizace a nevnímají ji jako nutné zlo. Pro automatizaci často využívají například náš produkt e‑Reception, který pomáhá zautomatizovat a zefektivnit vstup do budov.

Produkt jste začali vyvíjet před čtyřmi lety. Jak se e‑Reception daří dnes?

Jsme rádi, že jsme vydrželi, přečkali nejisté pandemické období a dnes vidíme stále rostoucí zájem o toto řešení. e‑Reception dnes najdete ve spoustě objektů nejen v Čechách, ale i v zahraničí.
Největší zájem byl v prvopočátku hlavně v oblasti logistiky. Například projekt automatické vrátnice díky jeho úspěšnému nasazení v areálu PERI rozšiřujeme do dalších zemí.

Poptávky po elektronické recepční máme dnes už ale i z oblasti kancelářských budov. Jsme rádi, že někteří zákazníci už na ni nenahlížejí jako na náhradu lidské síly, ale jako na příležitost inovovat. Velmi vydařeným byl v této oblasti projekt ve společnosti Parker, kde jsme kromě autonomního zařízení e‑Reception vybudovali celé zázemí recepce.

V péči o nemovitosti nabízíte klientům široké portfolio průlomových technologických řešení. V čem jsou jejich největší přínosy?

Pomáháme zákazníkům zvyšovat hodnotu jejich nemovitosti. Jsme schopni snížit provozní náklady budovy, zvyšujeme dobu její životnosti různými technologickými řešeními a softwary. Díky systému pro řízení a monitoring energií klientovi poskytujeme detailní přehled, kde je jaká spotřeba. Klient digitalizuje a optimalizuje svůj provoz, spoří energii, snižuje svou uhlíkovou stopu a zvyšuje ESG performance své firmy. Takový systém klientovi rovněž usnadňuje cestu k certifikaci LEED, BREEAM, WELL a ISO 50001.

Innovis pomáhá zákazníkům nejen při řízení budov v oblasti technologií a energií, ale zasahuje také do jejich core byznysu. V oblasti retailu poskytujeme díky analytickým funkcím kamerového systému marketingová data, například informace o pohybu a chování zákazníků. V průmyslu se pak jedná o automatizaci kontroly vad a nedodělků u výrobků.

Zákazníci oceňují, že jim vždy přinášíme přidanou hodnotu týkající se jejich podnikání. Nedávno jsme se spojili s firmou Good Sailors orientovanou na oblast IT konzultací a vývoje aplikací. Díky tomu jsme nyní schopni jednotlivá řešení sami programovat, customizovat a vyvíjet aplikace klientům přímo na míru.

O jaké vaše služby a produkty je na trhu největší zájem?

Stále největší zájem je o naše služby integrovaného facility managementu, což platí pro celou Evropu. Hodně nám v tom pomáhá právě inovativní přístup a služby přímo na míru. V době neustále se zvyšujících provozních nákladů dokážeme v M2C klientům prostřednictvím našich řešení uspořit a efektivizovat jejich procesy.

Související služby

Digitalizace auditní činnosti

Digitalizace auditní činnosti

Zjednodušte si dodržování povinností s pomocí automatického dohledu nad normami, revizemi a sjednocením standardů napříč celou vaší sítí showroomů.

Automatická vrátnice

Automatická vrátnice

Ušetřte na nákladech a zajistěte vyšší efektivitu s automatizovanou kontrolou vstupu a vjezdu na staveniště.

Digitalizace procesů

Digitalizace procesů

Buďte neustále v obraze díky digitalizaci evidence a procesů. Návštěvy, zápůjčky klíčů, revize výrobních zařízení, průběhy incidentů – to vše budete mít automaticky a spolehlivě zdokumentované.

Domluvte si
nezávaznou konzultaci

Vyplňte vaše jméno.
Pouze písmena A-Z.
Minimálně 2 znaky.
Vyplňte váš e-mail.
E-mail je ve špatném tvaru.
Vyplňte telefonní číslo.
Nepovolené znaky.
Pouze 9 místné číslo.
Zpráva musí obsahovat alespoň 10 znaků
Musíte souhlasit se zpracováním osobních údajů
Formulář byl úspěšně odeslán.

Magazín

Vzdálený dohled Space mění pohled na správu budov

Vzdálený dohled Space mění pohled na správu budov

S Lukášem Převrátilem, ředitelem Dohledového centra Space společnosti M2C, jsme si povídali o možnostech využití technologií 21. století v oblasti facility managementu.

M2C Holding vyplouvá na cestu inovací s akvizicí Good Sailors

M2C Holding vyplouvá na cestu inovací s akvizicí Good Sailors

Společnost Good Sailors, orientovaná na oblast IT konzultací a vývoje aplikací, se po dlouhé spolupráci s holdingem M2C stane jeho součástí.

Případová studie – PERI

Případová studie – PERI

PERI hledalo řešení na zajištění na zabezpečení svého reálu. Měli zde klasickou fyzickoju ostrahu, ale nebyli úplně spokojeni se službami a hlavně s cenou.